RoelienvanderHaar.reismee.nl

6 maanden Australië voorbij

Omdat donderdag 6 augustus mijn laatste dag op het werk zou zijn, hebben we vrijdag 31jul een Roelien’s Goodbye drinks gehouden. Omdat ik wel eens wat anders wou dan de Norman Hotel (vlak bij het werk) of de Gobblers op West End hebben we besloten om naar the Bavarian beer cafe te gaan om wat te eten en daarna te gaan dansen in Friday’s. Zo gezegd zo gedaan. In totaal waren we met z’n tienen wat erg gezellig was. Ik heb weer erg bijzondere drankjes leren drinken. Ik ben zelf om twaalf uur naar huis gegaan. Ik vond het welletjes aangezien de leeftijd erg gedaald was en het Bloot gehalte gestegen.Hahaha ik word toch oud.

Die zaterdag had ik afgesproken om bij Shanu te gaan eten met Kylie, Hui (van het werk).
Shanu komt uit India en zei zou Indisch voor ons koken. Ik had al om 14 hr met Shanu afgesproken om eerst nog even lekker met z’n tweetjes bij te kletsen. Omdat Shanu niet heel erg dicht bij mij in de buurt woont moest ik eerst nog ongeveer 40 minuten met de bus richting Browns plains. Tja ik dacht is dit nu nog steeds Brisbane, ja het is zo. Vanaf de bus halte ben ik naar haar huis gelopen, ze wou me wel op komen halen, maar ik vind 2 kilometer lopen niet heel erg ver. Het enige wat ik een beetje onderschat had was de temperatuur, was die dag 27 graden (winter ahum).

Toen Hui en Kylie er wond 5 uur ook waren begon Shanu met koken. Ik wou graag volgen hoe ze het allemaal deed, maar halverwege heb ik het opgegeven, dat was gewoon te veel kruiden, regeltjes en dingetjes. Het duurde al met al 3 uur voordat het klaar was. Ze heeft een heerlijke curry gemaakt met rosti (brood).Toen we aan het eten waren werd ik zo rood als een tomaat, het was wel pittig maar absoluut niet te, zal toch door de verschillende kruiden komen, Shanu voelde zich gelijk schuldig, maar het was heeeeerlijk.

De zondag ben ik gaan winkelen in Indoorooplliy shopping centre, ik moest toch nog maar een paar shirtjes scoren met lange mouwen voor New Zeeland, aangezien het daar een stuk kouder zou zijn.
Maar in Australië hang natuurlijk alle zomerkleding alweer in de winkels. Dus ik vond allerlei leuke zomerkleding en een bikini etc., maar gelukkig na lang zoeken ook nog lange mouwen. Op een gegeven moment moest ik gewoon stoppen met winkelen omdat ik niet meer kon dragen, best irritant als je met de bus naar het winkel centrum moet ;)

Nog 1 weekje werken en dan zou het einde van de 6 maanden Australië alweer aanbreken. Deze week stond weer in het teken van een inspectie, maar dit was een interne van Patheon zelf, maar de hele week grotendeels in het teken van mijn afdeling.Helaas duurde deze inspectie onverwacht de hele week en zou ik 7 augustus dus ook nog moeten werken.

Maar gelukkig hierdoor vloog de week wel voorbij. Vrijdag rond 12 uur was dan toch eindelijk mijn vakantie aangebroken. Ik kreeg van iedereen knuffels en ze wenste mij allemaal veel plezier.

Ik wou ‘smiddagsmijn koffer pakken maar ben op de bank in slaap gevallen. Oeps.
Daarom zaterdag ochtend mijn koffer maar gepakt. Ik had die dag nog met Shen afgesproken om samen te lunchen in Sunnybank. Dit is een wijk in Brisbane waar alle chinezen enAziatenwonen.Je hebt in Brisbane centrum ook een china town, maar dit is het “echte”china town. Shen heeft me hier alles laten zien, en je had het gevoel dat je inAziëliepalleen schoner, ik was 1 van de weinige blanken die er rond liep. We hebben heerlijk gegeten hier. Ik heb om half twee de bus weer terug gepakt. Toen ik 10 minuten in de bus zat, besefte ik ineens dat we zo van hetterrasjeweg zijn gelopen zonder te betalen ( te druk metkletsen). Ik Shen een SMS gestuurd, we hebben niet betaald. Binnen een minuut had ik Shen aan de lijn, we waren allebei een beetje beduusd. Shen is terug gegaan om te betalen. Nu ben ik haar nog een luch verschuldigd, heel vervelend.

Ik had die zaterdag ook afgesproken om bij Flor en Bradley te gaan eten. Als bedankje voor alle steun heb ik een fles wijn meegenomen ( die aan het eind van de avond op was), en stroopwafels, speculaasjes, pure hagelsag van de Ruijter en winegums (dutch windmills). De Kinderen waren door het dolle heen, ze wouden gelijk een stroopwafel. Bradley heeft een heerlijkelasagnegemaakt en we hebben een erg gezellge avond gehad. Terwijl ik daar was belde mijnmoeder nog via skype ( op mijn mob) Was wel evengrappigkon ik Mamslivevoorstellenaan Flor en Bradley. Tuurlijk had Flor nog twee pakken Tim Tams gekocht die ikaan mijn familie/vrienden in Nederland kon uitdelen. Het blijf een schat.

Reacties

Reacties

Annie

Hey,

Dus nu is het einde van je Australie avontuur deel 1 afgelopen.
Ik vond het erg leuk om via deze weg op de hoogte te blijven en een beetje mee te leven met jou.

Ga je je Australie avontuur deel 2 ook via hier met ons delen?

Groetjes Annie

Roelien

Ja ik denk het wel dat er een part 2 blog komt, misschien iets minder uitgebreid, dat wel

Joos

Heej meis fijne vakantie, kijk er naar uit je weer even live te zien ???? wanneer ben je weer in town? Wie weet kunnen we het even zo plannen (wordt je al gek ????) dat we naar jou toe komen. Dikke kus joos en ja je raad al wat Julian roept.....gaan we dan weer Pannekoeken eten met Roelien ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!