RoelienvanderHaar.reismee.nl

Tijd vliegt voorbij

Tja de tijd vliegt voorbij, na het klimavontuur van Mount Warning kon ik inderdaad twee dagen amper lopen. Jeetje wat heb ik last van mijn benen gehad. Ondertussen zijn we weer ruim een maand verder. Vooral heb ik het heel druk gehad op het werk, maar tussen door gelukkig ook nog wel leuke dingen kunnen doen.

10 juli hadden we een afscheidsborrel van Shanu een QC collega. De borrel werd gehouden in de Archive bar in West end. Was weer reuze gezellig. Hier kreeg ik te horen dat er een paar collegaā€™s natijd gingen salsa dansen en ze vroegen of ik ook zin had om mee te gaan. Ik kan wel geen salsa dansen maar altijd wel gezellig om mee te gaan. Maar omdat we ondertussen toch wel een beetje trek hadden gekregen zijn we eerst naar Boundary street markets geweest. Dit is een soort van klein straatje waar ze allemaal eet stalletjes hebben, je kunt er echt van alles krijgen. Thai,Italiaans,Mexicaansen ja er stond ook een Hollandse kraam, waar je poffertjes kroketten enkaas soufle`s kan krijgen. Ik heb natuurlijk een portie poffertjes besteld, en even een kletspraatje gemaakt met hetNederlandsestel wat het kraampje rund. Hierna zijn we naar de dansschool gegaan waar wezouden Salsa dansen, vlak voordat we daar aankwamen hoorde ik en een paar andere collegaā€™s dat het niet een gewone dans avond was maar het verjaardag feestje van de eigenaar, waar onze collega Julio ons mee naar toe sleepte, ach ja waarom ook niet. Daar aangekomen bleek ook nog eens dat er geen salsa gedanst werd maar zouk lambada. Tja zouk lambada zag er voor mij meer uit asl dirty dancinghahaha. En allemachtig wat voelde ik mij een stijve hark daar. Maar het was erg gezellig en we hebben met een paar collegaā€™s ons opgegeven voor een cursus latin dansen.

12 juli ben ik met Erica (receptionistevan het werk) naar een Medevil festival geweest. Dit was een verkleedpartij voor volwassenen. Mensen waren verkleed als ridders, musketiers,Vikingenetc. Ook werdenertoneelstukkenopgevoerd. Best leuk om een middagje tussen te lopen, en het is zo bijzonder dat diemensen helemaal op kunnen gaan in hun rollenspel dat ze gewoon geloven dat ze echt elk moment een zwaard gevecht moeten/kunnen aangaan. Een collega van de afdeling waar ik werk en ook de broer van Erica deden hier aan mee. Heel bijzonder om je collega zo verkleed te zien. Totaal een ander persoon dan op het werk.

De week die volgde stond in het teken van een belangrijke inspectie op het werk. Deze inspectie verliep erg goed, zelfs zo goed dat er voor mijn afdeling alleen maar 1 aanbeveling werd gegeven en er geen verbeter punten waren (natuurlijk valt er altijd nog genoeg te verbeteren). Om dit vieren werd er op vrijdag een borrel gegeven door de directeur. Zoals ondertussen de meeste mensen wel weten gaat mijnAustraliƫavontuurnog een deel 2 krijgen . Ze hebben mij de baan als QC manager aangeboden, en deze heb ik aangenomen. Die vrijdag waren de directeur en ik uit de contract onderhandelingen gekomen en heb ik die dag ook ontslag genomen in Groningen. Ik heb de QC manager in Groningen gebeld ( zij is van origine nietNederlands) en ik nam ontslag in het Nederlands.Toen stamelde ze wat en vroeg of ik het in het Engels kon herhalen wat ik zei. Natuurlijk kon ik dat, was haar antwoord vervolgens ohh ik had het de eerste keer toch goed verstaan. Hahaha. Op de borrel heb ik het toen ook bekend gemaakt in Brisbane. Iedereen was zo blij voor mij en ik kreeg van bijna iedereen een knuffel omdat ze het super vinden dat ik blijf. Ik kreeg in ieder geval een erg welkom gevoel.

Die zondag heb ik met een oud collega Shen afgesproken in Southbank ( ik heb maar twee weken tegelijk met haar hier in Brisbane gewerkt, maar ik ben haar een paar keer op een borrel tegen gekomen en het was elke keer erg gezellig) Ze hadden hier in soutbank een of ander festival met allemaal eet kraampjes.Was reuze gezellig en de dag vloog voorbij.

Toen was het alweer de 26ste. Ik heb vandaag een auto gehuurd en ben een beetje gaan rond toeren. Ik had gewoon zin om auto te rijden. Het links rijden gaat me steeds gemakkelijker af. Ik ben naar D`Aguilarnationaalpark gereden. Heerlijk al de smalle bochten en weggetjes in de bergen/heuvels.Ik heb ook lekker gewandeld hier. Even lekker op zondag middag in het bos wandelen, dat het bos dan gelijk een regenwoud is blijft apart. Ook blijft het bijzonder hoe dicht bij Brisbane je al in het regenwoud loopt. Toch wil ik hier nog een keer naartoe als het het regenseizoen is, want nu stonden alle riviertjes en beken droog.

Ik ben door gereden naar lake Wivenhoe. Ik ben om dit meer heen gereden en daarna weer door het National park terug naar Brisabane. Heerlijk genieten was dat. Ik was blij dat ik een GPS bij mij had, maar ondanks dat reed ik nog verkeerd in Brisbane. Je moet namelijk erg goed opletten want bijna elke wijk heeft wel dezelfde straat namen en ik had dus de verkeerde wijk te pakken oeps.

Ohh ja wist je dat:

-Ik Jong belegen Nederlandse kaas heb gevondenen dat (ondanks dat ik meer van oude kaas ben) op witbrood heel erg lekker was.

-Twee weken geleden Nederlandse week was bij de aldi. Je hier dus stroopwafels, drop (zoet en zout) speculaas etc kon kopen. Speculaas op witbrood ook heel erg lekker was.

-DeAustralischemannen de dames altijd voor laten gaan. Zelfs de bejaarde slecht lopende mannen erop staan jevoor te laten

-Iedereen van jong tot oud de bus chauffeur bedankt bij het verlaten van de bus

-Ik er niet aan kan wennen dat de mensen hier in winterjassen en mutsen lopen, mensen zo koud is het nou ook weer niet hier.

-Ik voor het eerst in mijn levencricketheb gespeeld.

-Mijn things to do in Australie lijst groeit in plaats van krimpt.

Nog twee weekjes en dan ga ik twee weken op vakantie naar Nieuw zeeland voordat ik (voor 4 weken) weer naar Nederland vlieg. Ik heb er al erg zin in en ben zo benieuwd naar al het moois dat ik daar weer mag zien. Tot gauw allemaal.

Reacties

Reacties

Jose

Heej Roel, super stoer dat je het avontuur aan gaat, maar ga je wel heeeeeel erg missen! Maar ja onkruid vergaat niet he ???? see you soon. En wie weet lukt het om je eens op te zoeken daar. Dikke kus Joos en de mannen

Marijke

Hoi Roelien,

Een leuk verhaal maar het meest verheugen wij ons erop dat je straks ook weer even in Nederland bent.
Gauw weer tot het berichtje ff skypen. Kus, doei, ma en pa

Niesje

Ha Roelien, allereerst van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan, super! En leuk verhaal weer; wat leuk dat je naar Nieuw Zeeland gaat. Tot snel op de familiedag eind augustus!
Groetjes Niesje

Roelien

Dank je wel Niesje, ik vind het ook leuk om iedereen weer even te zien. En moeders ik verheug me er ook op hoor :)

Kus Roelien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!