RoelienvanderHaar.reismee.nl

Mount Coot-tha

De werk weken vliegen hier eigenlijk wel voorbij, maar ja er is ook zoveel te doen.

Gelukkig af en toe even de kroeg in met collega’s... We hadden deze vrijdag alweer een afscheid van een collega ( derde al sinds ik hier ben). Dit keer gingen we niet naar de stam kroeg, maar naar een heel leuk klein tapas/cafe genaamd Canvas. Wat zelfs nog dichter bij mijn huis is, alleen de straat oversteken en ik was er, super handig.

Deze collega (Ursula) had ik eigenlijk nog nooit echt gesproken, maar ja wat geeft het als het maar gezellig is toch en dat was het ook. Drie biertjes was alleen wel genoeg.

Op zaterdag ben ik ‘s morgens naar Davies park geweest op west end (nee niet die van de musicals). Ik de bus gepakt, bleek ineens dat de bus niet stopte bij de halte waar ik moest overstappen, dan maar in het centrum uitgestapt en met de benen wagen verder. Heerlijk ongeveer 2km langs de rivier gewandeld naar Davies park. Op zaterdag morgen heb je hier een markt, waar je vanalles kunt kopen o.a groente fruit, maar ook vlees vis, kleding, veel eettentjes en van alles en nog wat, vandaag speelde er ook een klein bandje, dus ik te eten en te drinken gekocht en lekker een poosje naar de muziek geluisterd, wel relaxed.

Vervolgend weer de benen wagen naar south bank genomen, kwam ik onderweg langs Hardgrave road, en ik maar denken waar ken ik dat nu toch van, ik ben hier nog nooit geweest.....denk denken.. en opeens wist ik het weer, afgelopen oktober heb ik de twee nederlandse staigiares van Patheon ontmoet, sindsdien volg ik hun blog en daarop stond (ff dubbel gecheked) dat zij een kamer hadden op Hardgrave road, vandaar dat het mij bekend voor kwam.

Op zondag stond dan eindelijk de lang verwachte “trip”naar Mount Choot tha op de planning. Ik voor de verandering toch maar weer de bus gepakt die mij naar de lookout bracht. Hier heerlijk van het uitzicht op Brisbane genoten. Ik was hier in oktober al een keer geweest bij avond ( ook geweldig, moet ik nog een keer over doen, maar dan met camera). Ik had op internet opgezocht welke wandelingen je allemaal kon maken hier, en ze waren allemaal tussen de 500m en 2,5 km ongeveer. Ik een route uitgezocht naar de JC slaughter falls. Maar omdat ik bij de lookut begon, was het alleen maar afdalen en afdalen, dus ik begon ondertussen al een beetje te vrezen voor de terugweg omhoog. Maar goed gewoon doorgaan... Dus ik liep daar lekker in gedachten verzonken, hoor ik opeens mijn naam, ik denken dat is niet voor mij bedoeld, hier ergens op een berg in australie, maar toch het bleek een collega van de productie afdeling te zijn die ook een rondje aan het wandelen was, wel weer grappig dat je een “bekende” tegen komt.

Na even geklets te hebben ben ik door gelopen naar de JC slaughter falls, nou dat kon je nu niet bepaald een waterval noemen het was gewoon een pis straaltje, dan maar door lopen naar de JC slaughter falls picknick area. Hier even een broodje gegeten. Toen ik vervolgens op mijn kaartje keek bleek ik al vlakbij de botanic gardens te zijn, dat kwam goed uit nu hoefde ik niet meer omhoog, want daar was ook een bushalte. Dus op naar de botanic gardens. Je hebt de Botanic gardens in de stad (bij de rivier) en ook deze op mount coot tha. Die in de stad was de eerste, maar omdat er veel zware overstromingen zijn geweest ( 9 in totaal van 1870 tot 2011) zijn er veel planten verdwenen of beschadigd. In 1970 heeft de gemeente Brisbane besloten om een overstroming vrije plaats te zoeken voor de nieuwe Botanic gardens, wat dus Mount Choot tha is geworden. Deze waren echt heel mooi om te bekijken en idd mooier dan die in de stad. Ik had mijn e-reader meegenomen, dus ben ergens op het gras gaan liggen lezen. Lekker mijn tas als kussen gebruikend. Ben ik daar gewoon in slaap gevallen, gelukkig lag ik in de schaduw, toen ik wakker werd zaten er ineens hele andere mensen om mij heen. Vervolgens nog een beetje rondgelopen daar en lekker de bus naar huis gepakt.

Je raad het al toen ik de volgende morgen wakker werd, had ik echt mega spierpijn, tja ik ben natuurlijk ook niet gewend om in de heuvels te lopen. Dus dat was wel even pittig op het werk, iedereen verklaarde mij ook dat ik zoveel kilometers had gelopen, in totaal ongeveer 3,5 km steld toch niks voor in Nederland, maar dat is hier wel even wat anders. Maar voor herhaling vatbaar.

En toen was er zomaar alweer een week voorbij, zoals ik al zei de tijd vliegt voorbij...

Ik heb voor aanstaande woensdag een kaartje gekocht voor de musical Wicked die nu in Brisbane draait. Wat dan wel weer handig van in een grote stad wonen dat ik binnen 15 minuten bij het theather ben. Het enig waar ik bang voor ben is dat ik het ga vergeten, daarom maar een heriindering in mijn telefoon gezet.

Deze week een korte week omdat we het paasweekend voor de boeg hebben, de mensen kijken er hier helemaal naar uit omdat ze het echt zien als een mini vakantie en veel mensen trekken er ook op uit. Ik heb ondertussen ook al plannen gemaakt voor dit weekend, maar dat houden jullie nog even tegoed.

Reacties

Reacties

Ashley

Wauwee ben je helemaal van de stad naar Davies park gelopen? je bent wel een bikkel moet ik toegeven haha.. grappig dat je op onze straat uitkwam! Leuke markt he! Zo'n lekkere sfeer daar! En wij vonden de botanische tuin in de stad ook niks mr bij mount coot'tha wel! Geniet er nog van!
groetjesss Ashley en Vito

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!